טיול ספונטני לכנרת

התחשק לנו לצאת לטייל, משהו קצר שישבת, בלי הרבה ארגונים ובלי הרבה חיפושים. מי שמכיר את אנ״א כרי דשא יודע שהסיכויים למצוא חדר בשנה הקרובה ועוד בסופ״ש ועוד ביולי- אוגוסט (והיום אני אומרת- ועוד אחרי סגר) קטן מאוד אבל בכל זאת נכנסתי לבדוק באתר אם יש איזשהו סיכוי, קטן, קלוש שיש לילה פנוי, והתמזל מזלנו -התפנה לילה בחמישי- שישי. למרות שזה הצריך יום חופש, שלא היה בתכנון. זרמנו, כי לפעמים פשוט צריך לזרום.

שגרת הקרונה התישה את כולנו וכל ספיגת טבע ומים וגם קצת אויר צלול ישפר את התחושות שלנו. קמנו בבוקר ערוכים בתיק גדול, מצויידים באוכל לפיקניק, יצאנו לדרך. שעה ורבע נסיעה לעצירה הראשונה- גן לאומי מעיין חרוד. אחד המקומות האהובים עלינו. פיקנקנו שם בעבר וקימפגנו שם לא מעט פעמים. מקום אידיאלי להשתכשך בימים חמים, להתפנן מתחת לעץ מציל ולהנות מירוק בעיניים. מקום מלא מרחבים שאפשר להעביר בו יום שלם גם בלי לינה. השתכשכנו במים, אכלנו, נחנו ויצאנו לכיוון אנ״א כרי דשא- עוד שעה נסיעה והגענו בדיוק לקבלת חדר.

למי שלא מכיר את רשת אכסניות אנ״א. אירוח בסיסי, עם מיטות שירותים ומקלחת ומקרר. אם מטרת הנופש היא טיולים ולא שהייה חדר, אנ״א נותנים פתרון טוב פשוט וזול.

התמקמנו ויצנו להרטב שוב במי הכנרת שנמצאת 20 צעדים מהאכסניה. לאכסניה חוף פרטי לא מוכרז וממש צמוד יש את חוף חוקוק המוכרז והמסודר. נהננו מהכנרת המלאה והמים המתוקים ואחרי 3 שעות בלתי פוסקות במים. חזרנו לחדר להתרגן לא. הערב. יצאנו לאכול במסעדה המומלצת והטעימה 1910 בקיבוץ דגניה א׳. 20 דקות נסיעה מהאכסנייה.

למחרת בבוקר, ארזנו והעמסנו את הציוד לאוטו, עזבנו את החדר והלכנו להעביר את השעות עד הצהריים בחוף חוקוק. בשעות הצהריים המאוחרות עזבנו את הכנרת ונסענו הביתה. היה קצר וקולע.

מי שמגיע לאנ״א כרי דשא- ממליצה לבקש חדר קרקע עם יציאה לדשא (יש חדר קרקע בלי יציאות) וזה מה שקיבלנו. וזה הדבר היחיד שביאס. יציאה למדשאה זה הכרחי עם ילדים, לבישולים וגם כשעמרי ואני אוהבים לסיים שם את היום.