• חצי האי פיליון – עם ילדים
    צד אחר של יוון

זה די ברור שצריך גם מזל בחיים. ולכם ילדוד’ס יש מזל. מזל שסבא וסבתא שלכם רוצים ליצור עבורכם ואיתכם זכרונות משותפים של החיים. כבר כמה שנים שאוגוסט הוא החודש שבו אנחנו יוצאים לטייל בהרכב מלא מלא, מזכרת בימי הקיץ החמים.

אם שואלים אותי- אני מעדיפה טיולים לבד, אבא אמא ו-4 ילדים. אם שואלים אתכם- אז כמה שיותר יותר טוב. אז בדיוק כמו שאתם אוהבים יצאנו: אתם, אמא, אבא, 2 בני דודים, 4 דודים סבא אחד וסבתא אחת לטיול של 8 ימים .

אחרי 12 פעמים מוצלחות ביוון, כמו בקוס כבר ידעתם למה לצפות. הרבה שמש. הרבה מים. ובעיקר זמן רביצה. לא ידעתם, שהפעם זה יהיה טיפל׳ה שונה בכל זאת טיסה+ 5 שעות נסיעה לפיליון חייבים להצדיק לא רק חוף ים יפה ובריכה קרה. אני בטוחה שליוון תחזרו בהמשך, ובכל זאת הנה אני פה כותבת לכם כדי שלא תשכחו איפה היינו, מה עשינו וכמה בילינו, ביליתם.

נפגשים כולם בשדה התעופה, מסתובבים, אוכלים ועולים לטיסת צהריים עם אל-על לאתונה. אי אפשר היה לא להתרגש מהטיסה הקצרצרה הזאת שעשינו פעם ראשונה אחרי 3 שנים, וכמובן טיסה ראשונה של כולנו- אמא, אבא ו-4 ילדים.

הגענו

אז הופ נחיתה באתונה בשעות אחה״צ. אוספים רכב גדול גדול מהשכרת הרכב. ויוצאים לכיוון חצי האי פיליון. כמעט 400 ק״מ שהם 5 שעות (נטו) של נסיעה מפרידים בין אתונה למקום בו התארחנו בפיליון. נסיעה ארוכה מדי ליום אחד שכלל טיסה, לכן עצרנו לתחנת ביניים ללילה, באמצע הדרך.

בתכנון היינו אמורים להגיע מוקדם יותר אבל לא כמתוכנן היו עיכובים בטיסה, מכאן שנסיעה שהתחילה באור הסתיימה בחושך. וכמובן שצריך גם לאכול, אז עצרנו לנשנוש קל באחד מסניפי הרשת על האוטוסטרדה היוונית שפתוח 24/7 ממש כמו דיינר אמריקאי, קצת פיצה, קצת בורקס, קצת סלט. ועד שהגענו לעצירת הלילה שלנו היתה השעה 22:00.

כבר דמיינתי איך כולכם נרדמים בדרך, שזה קרה! ואנחנו מעבירים אתכם למיטות ומתקתקים מקלחות בוקר. אבל…ההתרגשות העירה אתכם והשאירה אתכם ערים עד 00:00 בלילה. רק אחת קטנה המשיכה לישון ולישון.

יום שני

בוקר, השמש זורחת כהרגלה במזרח אבל לא כהרגלה בארצנו, בצד של הים. א. בוקר פשוטה, סיבובון קצר בעיירה שמלאה בעליות וירידות וביוונים שמגדלים תרנגולות בחצר, ויוצאים לכיוון וולוס- העיר הגדולה של חצי האי פיליון. מספרים שנחמד לשוטט שם ברחובות ובאזור הנמל. ביום שהגענו היה חג והכל הכל היה סגור חוץ ממסעדות ובתי קפה שהיו מלאים ביוונים שחוגגים חג. עצרנו לנשנוש קל על נמל העיר, שיחקנו שש בש, עצרנו בקונדטוריה נפלאה ויצאנו לקראת היעד האחרון שלנו לשבוע הקרוב- חורפטו,פיליון. הגענו בשעות אחה״צ המוקדמות, התאקלמנו, ואתם ילדים במהירות השיא שלכם, לבשתם בגד ים וקפצתם לבריכה.

הרבה פעמים ביקרנו ביוון אבל לא בכל פעם הנוף מהחדר היה ים כחול עמוק. ומעכשיו ואילך כך נראו רוב הימים שלנו. התעוררנו בבוקר, אכלנו א. בוקר, התארגנו ויצאנו בעיקר לים ואת שעות אחה״צ תמיד העברנו בבריכה הצופה לים.

חצי האי פיליון לא גדול וגם לא קטן הדרכים בו עקלקלות (מאוד!) תלולות. ורוב הנסיעות בין הכפרים לא עוברת את מהירות ה- 30 קמ״ש , לרגעים 40 קמ״ש, מה שהופך את הנסיעות ממקום למקום לארוכות הרבה יותר, גם כשמדובר בכפר, פה! ממש ממש ליד! וחשוב להגיד שהדרך ארוכה, ויש הרבה לטייל על האי אבל הדרכים הופכות את המסלולים לארוכים יותר וצריך לקחת את זה בחשבון. בעיקר עם ילדים. אתם ילדים הייתם נפלאים יותר, אני אמא שלכם הייתי נפלאה פחות (בדרכים)

התחושה בדרכים החזירה אותי 16 שנים אחורה כשטיילתי ביערות גשם בדרום אמריקה, עצים גבוהים, ירוק בכל מקום, נחלים, נביעות ופלגים זורמים, אויר לח ונקי. יופי וטבע שהופכים את הדרך הקשה לנעימה יותר, שבכל זאת הייתה קשוחה. עצי פרי נמצאים בכל מקום, ובין סיבוב לסיבוב, מקומיים מוכרים את מעשיי ידיהם ופירות מהאי. שבוע בילינו באי- כשנסענו עליו כל נסיעה היתה שעה וחצי לפחות, וחשוב לדעת שכל אטרקציה, טיול, טבע או נוף שווה- מצריכים נסיעה בין שעה לשעתיים מחורפטו- בעקבות הנסיעות הארוכות בגלל הדרכים התלולות.

המלצות למבקרים בחצי האי פיליון-

עצירת ביניים– הכרחית בין אתונה לפיליון. המרחק גדול , אלא אם כן מגיעים בלי ילדים. בלעדיהם הייתי נוסעת עד היעד ולא מבזבזת זמן. אנחנו התארחנו ב- Bay Holiday Hotel & Spa– מרחק נסיעה של שעתיים וחצי מאתונה, פחות או יותר אמצע הדרך. אל תתרשמו מהספא. מדובר במלון דירות קטן משפחתי בקצה הכפר. משפחה שקנתה את המקום לפני 40 שנים. מקום אינטימי, נחמד, פשוט ונקי. זו היתה בחירה טובה לעצירת אמצע קצרה. האירוח כלל א. בוקר דלה.

העיר וולוס– לא מעניינת במיוחד. אותנו שימשה לעצירת אוכל ורענון, טיול קצרצר על המזח וגם ישיבה על הדשא מול הים נחמדה. בעיר עצמה אין הרבה מה לעשות ובימי קיץ חמים ההליכה ברחובות פחות נעימה. הנמל שופע בתי קפה ומסעדות נחמדות. ממש רגע לפני שחזרנו לרכב מצאנו קונדיטוריה טובה- VENETI 1948 עם לחם איכותי, עוגיות (גם טבעוניות) ופינוק לדרך.

KALLIA SUITES– המקום המעולה, שהתארחנו בו בחורפטו, למשך 7 ימים. מלון דירות, דירות נעימות מרווחות. בדירה שלנו 3 חדרים. חדר הורים, חדר ילדים סלון קטן עם פינת אוכל, מטבח מאובזר בכל טוב, מקרר, תנור, כיריים, מרפסת גדולה ונעימה שצופה לים. מקום נוח לבשל בו כל מה שרוצים. יש שירותי כביסה ללא תוספת תשלום (חשוב לבקש מייבש אם רוצים, אחרת תקבלו סל כביסה רטוב). במקום יש בריכה- בין המקומות הבודדים עם בריכה במחירים הסבירים. יש חניה ובמרחק 10 דקות הליכה מהחוף (ההליכה על הכביש) כך שאולי עדיף ברכב בכל מקרה. החוויה שלנו במקום היתה נפלאה ואני לחלוטין ממליצה.

הכפר PORTARIA– במרחק 40 ק״מ סה״כ מחורפטו, אבל הדרכים העקלקלות והצרות מאריכות את הדרך- זמן נסיעה מחורפטו לכפר, כמעט שעה וחצי. הכפר יפה, בכיכר המרכזית שלו המון בתי קפה לאכול א. בוקר ובכלל. לכפר הגענו כדי לעשות את דרך הקנטאורים- אם הגעתם לקצה הכפר, ראיתם שער אבן גדול ובצמוד לו בית קפה אתם במקום הנכון. דרך הקנטאורים הוא מקום נחמד לטיול פשוט לכל המשפחה, המקום מאוד מוצל, פלגי מים וגשרי עץ קטנים להלך עליהם. הדרך יפה ונעימה. סה״כ ק״מ וחצי עד הנביעה בסוף הדרך וחוזרים. אני עצרתי אחרי 500 מ׳. התיישבנו- 2 אימהות ו-2 תינוקות על האדמה ופטפטנו, נהננו מהשקט, משרמי המים ומשיחה טובה. שאר החבורה הלכה וחזרה.

כפר מקריניצה– בצמוד לפורטריה מצאנו כפר קטן וחמוד. יש בו מדרחוב קטן ובו חנויות עם מזכרות ועשייה מקומית. בסוף המדרחוב עץ דולב גדול ומרשים וגם מסעדות לאכול בהן. באמצע הדרך על המדרחוב- נקודת תצפית יפה לעיר וולוס הגדולה ולים.

חוף ים נוסף לשרוץ בו באזור חורפטו- Agii Saranta Beach – רבע שעה נסיעה מחורפטו. חוף יפה. עם מיטות ושמשיות. מזכיר מפרץ קטן בתאילנד הרחוקה, וכדי לחזק את התחושה מוכרים קוקוסים לשתיה בחוף ואחרי זה אפשר לאכול אותם.

במחשבה שניה-

אם רוצים להנות מעוד אטרקציות באי המקסים הזה כדאי לשקול לחלק את החופשה לשתיים- כמה ימים בצד המערבי וכמה ימים בצד המזרחי. זה יחסוך המון זמן בדרכים ובהחלט יהיה אפשר להנות מעוד חופים יפים, מרכבת הקיטור הנוסטלגית שיש בצד השני של האי והנוף המזרחי והרגוע של האי.

מסעדות בחורפטו שאכלנו ונהננו-

מלון Marabou– מרחק הליכה (על הכביש) מהמקום שישנו בו. אכלנו בו א. בוקר בימים שהתעצלנו להכין. א. בוקר פשוטה ונחמדה שסיפקה אותנו, בעלות של בערך 20 ש״ח לאדם. הנוף מהמרפסת בהחלט שווה את הארוחה.

Dovas Home Cooking

To Ki Seaside

http://www.meintani.gr/ Family Restaurant HERMES HOTEL– בבית מלון קטן וחמוד . עליו אני לא יודעת, לא התארחתי. אבל המסעדה בכניסת המלון היתה מעולה.

• 2 אמהות (אחיות)- 4 ילדים
    24 שעות ביער הפיות

היום, לפני שנה בדיוק, הצעתי לאחותי להצטרף אליי לקמפינג של יום עם הילדים. המחשבה הייתה ספונטנית וההצעה הייתה ספונטנית. אני לא יודעת למה לקח לי שנה לכתוב על זה אבל עוד כמה ימים אנחנו יוצאים לטיול נוסף, הטיול ה-8 שלנו בשנה הזאת ונגיע שוב לאותו מקום, אז התיישבתי לכתוב.

זכרונות ילדות- ימי שבת מוקדמים, התארגנות ועליה לאוטו לנסיעות ארוכות. היינו משפחה מטיילת. טיילנו, ראינו את הארץ יחד עם חברים ומשפחות אחרות. עשינו מלא טיוליי משפחות. לטייל זה כיף. אני ותמר מבקשות לשים קלטת כדי לשיר שירים. מחרישות אוזניים

תכננתי לנסוע עם הילדים לבד אבל למה לבד שאפשר יחד. אז ארזנו 2 תיקים, אוהל 1 גדוווול,מלא שמיכות, מלא כריות ואוכל ויצאנו לדרך. נסענו ליער הפיות שבכרמל. יצאנו בשעת בוקר, עצרנו לא. בוקר קלילה בדרך והמשכנו עד היער שנמצא בשמורת הר הכרמל סמוך לקיבוץ בית אורן. בגלל שנסענו ללילה אחד רצינו מקום קרוב יחסית כדי שלא נבזבז את הזמן בדרכים ונהנה מהמקום

הגענו ליער לקראת צהריים. בחרנו פינה בצל, גבוהה, קרובה לשירותים, לשכשוכיות ולמטבח. התמקמנו יצרנו אחלה פינה. והתחלנו להנות מהשקט והכיף שיש לטבע ביער להציע. עברנו משכשוכית לשכשוכית, התפננו על המחצלת, ניצחנו והפסדנו $#%^₪ פעמים בחתחתול, הכנו %@#$ פעמים אוכל -נהננו

בערב, הסתכלנו על משפחה שהתמקמה לידנו מדליקה מדורה ומנגנת בגיטרה והלכנו לישון. כל אמא ליד 2 הבנים שלה.

בבוקר,המשכנו את הבילוי במקום, רבצנו בשכשוכיות הקרות עם המים הצלולים. בשכשוכית הגדולה היה נסיון לספור דגים ללא הצלחה. שיחקנו ברובי מים. לקראת צהריים התחלנו להתקפל ולצאת לכיוון הבית.

יער הפיות- הוא לא עוד יער. הוא אתר אקולוגי, ששוקם אחרי שריפת הענק בכרמל. שמחבר בין האדם לטבע לאדמה. מקום שמאפשר להנות ופשוט להיות בחיק הטבע. באתר יש מטבח שדה מאובזר לחלוטין מכלים, סירים ועד מכשירי חשמל כמו מקרר, תנור, מיקרוגל, קומקום, שירותים ומקלחות אקולוגיות, כולו מתבסס על תפיסת הקיימות,ועוד על קיימות אפשר לקרוא כאן. מי שמתקשה לחלוק עם זרים כדאי שיביא לו ציוד מהבית. אני ממליצה להביא מהבית סקוצ׳ לכלים וסבון אקולוגי משלכם (אם לא אקולוגי – לא אפשרי להשתמש במקום ). אני את שלי רוכשת בניצת הדובדבן. סבונים אקולוגים: אקו פרינד, סבון ecover ויש עוד סוגים

לא חובה להגיע לקמפינג, אפשר לבלות פה יום של פיקניק. להגיע להתמקם, להנות מהמקום ולעזוב כשרוצים. רגע לפני שעזבנו פטפטנו עם קבוצת אמהות בחופשת לידה שמגיעות פעם בשבוע באופן קבוע למפגש עם הקטנטנים והשכשוכיות. תענוג! הלוואי והיה לי מקום כזה בקרבת הבית.

בשבוע הבא נצא לטיול נוסף בגליל העליון, את א. הבוקר שלנו ועצירת הדרך נעשה ביער הפיות.

חשוב- לתאם מקום מראש עבור קמפינג וגם עבור פיקניק השהות כרוכה בתשלום.

טלפון לתיאום- 058-6437171

לא לשכוח בגד ים 🙂

• טיול בנות במדריד

תחילת 2006 הפעם הראשונה שביקרתי במדריד. אחרי 4 ימים בעיר ושנה לפניי ביקור בברצלונה, תהיתי לעצמי למה תיירים מגיעים לפה. התחושה שלי כלפי העיר היתה חד משמעית – שעמום. בעוד ברצלונה…אוי ברצלונה. את התחושה לא חסכתי מאף אחד שהתייעץ איתי לאורך השנים על העיר, ובלי שום ספק טענתי שאין מה לעשות בה, עיר אפורה חסרת אטרקציות, גם האוכל לא ברור שם.

הפעם השנייה שנחתתי במדריד הייתה ב-2007, בדרך חזרה הביתה אחרי 7 חודשים של טיול בדרום אמריקה. 9 שעות של קונקשיין המתינו לי בשדה הענק של הבירה הספרדית ואני ללא כל ספק נשארתי בו ולא ביזבזתי דקה אחת מחוצה לו. דרך אגב במשך 6 שעות ו-40 דקות סיימתי ספר שלם.

חזרה ל-2019, 12 שנים אחרי, סוף האביב תחילת הקיץ ונשות המשפחה, אמא שלי , אחותי ואני, מגששות איך נוכל להספיק לצאת לחופשה קצרה ומרעננת לפני חופשת קיץ עמוסה ולא ממש צוננת. בשיחה עלתה כל עיר גדולה עד ש… הצעתי את מדריד. וברגע אחד, בלי הרהור נוסף היה נראה לכולנו שזו האפשרות הטובה ביותר ואולי היחידה שקרובה יחסית, נעימה יחסית, ומתאימה (יחסית ) לחופשה שלנו. שיחת טלפון לגיסתנו היקרה שמצטרפת לטיול ואנחנו מוכנות.

את הטיול הזה ניסיתי לא לתכנן בכלל אבל לא יכולתי להימנע מחיפוש אחר חשקי ליבי. חודש לפני הנסיעה ואני משוטטת ברשת וסופגת מידע לקראת ארבעה ימי חופשה שרצוי שיגיעו למיצוי. אספתי רשימת מסעדות , חנויות וינטג׳ וסיורים פוטנציאליים וארזתי מזוודה. אני מוכנה. ממש כמו שהכנתי את עצמי לטיול בורשה.

השארנו בבית 8 ילדים, 4 בעלים, 3 בייביסיטריות ועוד 2 סבתות שיעזרו. יצאנו אמא + 2 בנות + כלה לטיול ברחבי מדריד. לא ממהרות ומוכנות להתעכב בכל מקום בדרך. סגרנו מלון + סיור אוכל וכל השאר פתוח. החלטנו שפשוט נזרום עם הרחובות. כך היה, בכל בוקר יצאנו לכיוון אחר במפה.

הטמפרטורות בחודש יוני במדריד כמעט ולא שונות מחודש יוני בישראל. הדבר המשמעותי ששונה זו הלחות, שבמדריד נמוכה יותר ובערב באמת נעים בחוץ. ועם זאת, עדיין עברה לכולנו המחשבה שלא משנה כמה חם כשמטיילים בעולם, כולנו משוכנעות שלא חם כמו בארץ.

מדריד, עיר הבירה של ספרד, שעד עכשיו אני חושבת שמקור המשיכה בה סמוי יותר מהחיים התוססים של ברצלונה, מפוארת בכיכרות רבות שבתוכן מתנהלים חיי יום ולילה השוקקים במסעדות, בתי קפה, וחנויות בוטיק, ולמרות הגודל שלה נעימה ונוחה לשיטוטים ולהתמצאות. מספרים שרבים מגיעים אליה בגלל שלושת המוזיאונים הגדולים לאומנות. ואם מדברים על אומנות, באומנות עסקינן פחות.

היום שלנו התחיל ונגמר בהתהלכות ברחובות ובסמטאות של העיר. מדי פעם נכנסות לחנויות גדולות- קטנות ונושמות את הסטייל הספרדי. ארוחות הבוקר, צהריים והערב שלנו מלוות בכוס סנגריה מקומית איכותית כדי שנוכל להמשיך להתעופף ברחובות העיר, מצחקקות ונהנות.

ואיך לא טיול באירופה עם נגיעה של שופינג. מדריד למחפשות השופינג- לא יתקלו בשום בעיה כי את כל הרשתות הגדולות אפשר למצוא בכל מקום. אבל אם כבר לקנות במדריד עדיף שיהיה שווה ומיוחד- אז הנה כמה שהן MUST

TYPOGRAPHIA– לא סתם עוד חנות T-shirts. חנות מגניבה של חולצות לגברים (כן, גם עליהם צריך לחשוב) ולנשים שאוהבות גזרות של גברים- חולצות יצירתיות עם הדפסים מגניבים.

NATURA– רשת צבעונית של בגדים ואקססוריז ומחלקה שלמה של Reduce & Reuse . רוב הבגדים הם 100% כותנה ומלאי טוב טעם. נמצאים לא מעט סניפים בעיר אבל סניף מיוחד נמצא בקרבת Plaza Mayor.

La Favorita– חנות כובעים משגעת. לא סתם עוד חנות. מבחר עצום של כובעים איכותיים ומגניבים. לחנות יש היסטוריה בעיר והיא נוסדה לפני יותר מ-100 שנים . Plaza mayor 25

VINTALOGY– חנות בגדי וינטג׳. יותר נכון כלבו לוינטג׳. מקום טוב להתחיל בו. הבגדים מחולקים בקפידה לסקשנים ולמידות, התמצאות קלה ונוחה. ומי שמעוניינת יש חדר נפרד לבגדים יוקרתיים ומעוצבים. Instegram , Facebook Calle :de Atocha, 10

Magpie– גם כן חנות ולבגדי וינטג׳ מגוון רחב של בגדים נשים וגברים, ולא מעט תכשיטים ואקססוריז. שווה ביקור!

Facebook , Instagram Calle: Velarde 3

ואחרונה חביבה Gafa vintage– חנות משקפיים מ-ה-מ-מ-ת. עיצוב רטרו מגניב ומבחר בלתי נדלה של משקפיי וינטג׳ מטורפים ומקוריים. כל האוסיף, גרעתי. לצערי המוכר לא הסכים שאצלם בפנים אז צילמתי בחוץ 🙂 מי שמגיעה למדריד חייבת ביקור. Calle: Santiago 9

מומלץ בחום! לעשות FOOD TOUR דרך חברת DEVOUR אנחנו סופר נהננו. לחברה כמה סיורים אנחנו בחרנו, The Ultimate Spanish Cuisine Tour. מדריך צעיר, מקסים ומבין עניין במדריד, בשם EWAN טייל איתנו במרכז מדריד ולקח אותנו ל-7 מקומות טובים וטעימים שמאחורי כל מקום עומד סיפור או חוויה. בדרך אכלנו את הצ׳ורוס הטעים ביותר במדריד. אומנם אני טבעונית וזה היה אתגר לא פשוט בסיור ובמדריד בכלל, אבל הסיור מציע מגוון רחב של אפשרויות, אני סיירתי על תקן צמחונית.

ממליצה לאכול:

El Rincon de Esteban– מסעדה משפחתית איכותית – Calle: de santa catalina 3

La rollerie– ארוחת בוקר תל אביבית אבל מדרידית- והקפה הכי טעים שיש במדריד

ROSA NEGRA– מסעדה מקסיקנית טעימה מאוד מאוד Calle: Leon 16

Bosco de lobos– מסעדה איטלקית איכותית – ביום מגישה משקאות ובערב אפשר להזמין מקום לארוחה- ומומלץ להזמין מקום. מקומיים מאוד ממליצים על המקום, תיירים כמעט ולא מכירים אותה.

EL Barill de las Cortes– מסעדה אחרונה חביבה שבה סיימנו את הטיול בארוחת בין הערביים סופר מפנקת ואיכותית Calle: calle: carrera de san Jernimo 17

אם לא עשיתן טיול אוכל במדריד, אתן חייבות לבקר ב-Los Artesanos 1902– פה באמת תאכלו את הצ׳ורוס הטעים ביותר במדריד והשמועות אומרות ששאר ארוחות הבוקר לא רעות בכלל. Calle: de San Martin 2

אז, התחלנו את הטיול ביום שישי, בשתיים וחצי לפנות בוקר בשדה התעופה בן גוריון וסיימנו אותו ביום שלישי בשש בבוקר בשדה התעופה בן גוריון. עייפות אך מרוצות עם טעם של עוד… שעוד נחזור!

• ורשה | מדריך
    2 חברות בטיול קצר בורשה
    מקומות שבילינו בהם

הנסיעה הזאת הייתה הכרחית כדי להתרענן מתקופה ארוכה ואינטנסיבית של חופשת ילדים ועוד ילדים (ומי שעוקבת באינסטגרם יודעת שזה היה סופר אינטנסיבי- יש הוכחות) וקצת לבד אף פעם לא מזיק. כי כמה טוב יכול להיות בלהתפנק בבית מלון, לקום מתי שבא לי, לאכול באיזה שלב שארצה, לשבת בבית קפה, לקום ממנו ואחרי שעה לשבת בעוד אחד, ובין כל זה לקנות לעצמי ולפנק לפנק לפנק את עצמי?  מללללא!

נסענו לורשה עם מלא המלצות ומלא ציפיות וחזרנו… מלאות 🙂 אז אכזבות לא היו שם. היה שם בעיקר מזג אויר מושלם ובתי קפה נעימים ושיקים. הרבה אוכל אותנטי וגם הרבה קינוחים משמינים. חנויות מגניבות וחשק שלא פוסק להמשיך ולטייל בעוד רחוב שמוביל לעוד רחוב

זה התחיל בהודעת sms לחברהֿ ״את באה איתי לורשה״ ואחרי דקה היא ענתה לי ״כן, מתי?״ ומכאן כמו שתמיד אומרים הכל כבר היסטוריה ובאמת ככה, כי המהירות שחזרתי לשגרה גרמה לי לשכוח שהייתי שם, ואם לא הייתי כותבת לי כל דבר שאני רוצה לזכור שם אז… נתחיל?

HOTEL INDIGO  מלון מ-צ-ו-י-ן-  פעם לימדו אותי לומר ״אין מילים״ כשאין משהו -לא טוב- אפילו אחד להגיד, אז בכזאת הרגשה נכנסנו ויצאנו ממנו. מלון בוטיקי במרכז העניינים של ורשה. יפה, נקי ואיכותי. חדרים קטנים ומעוצבים. מרחק הליכה מכל מקום שווה שהיינו בו

Bułkę przez Bibułkę בית קפה באוירה הכי אירופאית מגיש א. בוקר כל יום כל היום. מבייגלה מלא בכל טוב ועד קערות מגוונות בקינואה והרבה גודיז. הלחם מוכן במקום והריח משהו משהו. אם החלטתם לא לקחת א. בוקר בבית מלון (כי לא באמת יש צורך, מלא בתי קפה ברחובות) אז ממליצה בחום לאכול שם, אנחנו אכלנו שם את כל ארוחות הבוקר שלנו. טעים ממש!
    לעיתים יש תור בכניסה. אל תתנו לו לשבור אתכם, הם מתקתקים עניינים. הסבלנות משתלמת. אפשר להזמין מקום (לא בסופי שבוע)

והסיבה האמיתית לשמה התכנסנו היא קצת לייפסטייל עם נגיעה של שופינג. כמה נקודות ציון •

נקודת מוצא מלון HOTEL INDIGO

צפונה >>> על רחוב Nowy Świat שהופך ל- Krakowskie Przedmieście תמצאו מלא חנויות, בתי קפה ומסעדות אותנטיות. הרחוב מוביל לעיר העתיקה, שהיא אזור מיוחד לטייל בו. בעיקר בערב כשחשוך בחוץ

Lapidarium וינטג׳ אמיתי. מאקססוריז לבית, בין פטיפון משנות ה-40 ועד תכשיטים מיוחדים ממש. גם מי שלא חובבת וינטג׳ תוכל למצוא בה כמה פריטים מגניבים מעשרות קודמות… והריח- שווה ביקור

///

דרומה >>> לכיוון רחוב Mokotowska רחוב עם חנויות חלקן pop-up קטנות ומגניבות

רחוב  Mysia  יש מרכז קניות קטן, יש בו חנויות כמו cos ו- muji וחנות מגניבה שנקראת Balagan– בגדים ונעליים וגם תיקים, מותג ורשאי- תל אביבי,לא זול אבל איכותי. ובקומה השנייה תמצאי כמה חנויות תכשיטים ומשקפי שמש קוליים

galilu חנות בשמי בוטיק. אם תכננת לקנות בושם בדיוטי פרי, תתאפקי. בחנות יש ריחות מגוונים ונפלאים וגם שונים

TUTUPRIENCESS– פשוט עולם הטוטואים.. חצאיות מגיל 3 חודשים ועד… מגניב! הן יושבות בקומה השנייה שם הן תופרות, מודדות ומוכרות. אם חלמת על חצאית טוטו זה המקום

בסוף הרחוב יש את ביסטרו Charlotte המקומיים מחבבים אותו מאוד והאוירה טובה אז אם הלכת עד לשם. אפשר לנוח

מערבה >>> בדרך לא.הבוקר ב- Bułkę przez Bibułkę בפינת הרחובות Chmielna ו- Szpitalna יש את Warsaw sneaker store, סניקרס עולם של סניקרס, צבעים שאי אפשר לפספס. ברחוב הזה תמצאי גם כל רשת מוכרת

בהמשך- ממש מעבר לכביש של רחוב Marszałkowska מאחורי הפארק יש את ZLOTE TARASY קניון, יש בו המון חנויות, רשתות גדולות קטנות, מקומיות עולמיות, בכל הגדלים ובכל המחירים.אם באת עד ורשה, לשופינג, אז חייבת ביקור

מזרחה >>> הליכה עד סוף הרחוב ותפגשי את נהר WISLA  נוף יפה נעים וגם כמה בתי קפה על הגדה לשבת ולהנות מהנוף

ובערב אחרי שתשבעי מאיזו מסעדה טובה. יש פאב קוקטיילים ורשאי אבל עם קטע. מאוד חשוך כך שלא היה אפשרי לצלם בו- WELWS BAR

טיפ: קחי מפה >>> סמני עליה את כל המקומות שאליהם תרצי להגיע

תמונות בהיילייט של ורשה באינסטגרם

בין לבין קראתי ספר, משפט שהתחברתי אליו:

״בדמיון שלי החיים הם מין מנהרה גדולה וחשוכה, מלאה נרות״. היא ממשיכה ״כשאנחנו נולדים, חצי מהנרות דולקים. כל מעשה טוב שאנחנו עושים מדליק עוד נר ועושה עוד אור״, ״נחמד״ אני אומרת ״אבל במשך הזמן חלק מהנרות כבים בגלל מעשים אנוכיים או אכזריים, את מבינה? אז אנחנו מדליקים נרות ומכבים נרות ובסופו של דבר אפשר רק לקוות שבסך הכל יצרנו בעולם יותר אור מאשר חושך״

(אבני הסליחה , לורי נלסון ספילמן)